Akilles häl

Vad menar jag med rubriken??

Jaa en av mina svageheter eller min enda svaghet? är att jag är så jäkla nyfiken av  mig :( så fort någon kommenterat anonymt så kommer den där jävla känslan fram i magen. jag tänker hela tiden på hur jag ska få reda på vem denne anonyme är och så.

Jajajaja jag erkänner att jag älskar skvaller så sjukt mycket men bli inte rädda nu, allt ni berättar för mig, glömmer jag bort inom ett par dagar. det är ju kämpigt för min hjärna att lagra så mycket information så den raderar ju en del hehe!

det finns folk som berättat hemligheter för mig och senare kollar med mig coh jag bara står där som ett stort frågetecken :D " ööh? det där var helt nytt för mig" LIKSOM!

Kanske ni undrar varför jag absolut vill gå ned i vikt just nu?

Ja det är för att det snart är dags för balen och så har mitt opererade knä börjat protestera så det känns för jävligt som om de metallbitarna som jag har i, håller på och lossna :S

En sak som jag bara måste klaga på...

Varför är det nästan alltid så att jag ser ute på stan eller andra ställen att de med down syndromet, har fula kläder på sig eller hemska frisyrer som skulle vara moderna på den tiden då dinosaurierna levde!

Om jag fick en unge eller om jag jobbar med en som har syndromet då skulle jag se till att denne skall kunna känna sig fin och smälta in i omgivningen! Samt få dom gå ned i vikten, jag vet att de är rätt kraftiga för att de inte kan känna att de är mätta någon gång. Men som sagt vill jag detta för deras bästa och hälsans skull!


Oj vad tokigt det kan gå när någon inte visar sitt omtanke eller intresse för någon.
Så klart orkar man inte med hur mycket som helst! Krafterna tar slut och till slut orkar man inte bry sig längre eller så får man utbrott för minsta småsak eftersom det är den enda som är enklaste utvägen.

Därför vill man kapa av banden till vissa och vips känns det som om stenarna ramlat från mina axlar!
Förhoppningsvis inser dom sitt misstag och finner någon vilja att rätta till det? haha

*drömma kan man väl få göra?*

Fanjävlarjävlar
orka med vissa hårt och deras jävla bebisspråk! Fattar ni för fan inte att det förstör språket?

Vi ska vara stolta över vårt land och vårt språk och inte låta ord med påhittade betydelser förstöra det vi har!

Usch! det ska verkligen bli skönt med sportlov! *aarrgghh*  Det var verkligen nära att jag blev delägare på en söt cavalierblandis valp idag :D

Nåväl min tur kommer någon gång, men möljigheterna är större nu när jag flyttat hemifrån och jag kan göra vad fanken jag vill!

Att flytta hemifrån är nog det bästa jag gjort! just nu så känner jag i alla fall!

Nej nu ska jag resa till Judernas hemland och sitta vid deras mur och överösa den med lappar som jag skrivit i vad jag klagar över!



Tålamod är en dygd,   sa en av de tre visa människorna som jag känner på denna hela jorden.


Jag vill ha husdjur nuuuu eller en häst! det är som om jag får abstinensbesvär! jag behöver min dos av djur varenda dag.

Saknar verkligen att borra in mitt ansikte i Arons päls, den luktar himmelskt  god och för doften mig närmare till himlen...

Tack Mallan! nu på något sätt har min skrivarlust kommit tillbaka! Ni allihopa ska gå till hennes blogg och personligen tacka henne för att min blogg lever igen på något vis!  mallansson.blogg.se!!


Nej nu ska jag ta och släpa med mig min stora rumpa till sängen och läsa ut engelskaboken!


Hej och hhejdå







Kommentarer
Postat av: jessie

:D håller med dig ang ditt inlägg :) skriv på!!

2008-02-12 @ 00:04:01
Postat av: Steffy

Å. vilken ära.... "Tålamod är en dygd"! ;)

Jo d där med dom som har Downs, det finns ju så mycket annat att tänka på runt personen, som t.ex personens sjukdomar som medföljer och alla mediciner som ingår. Så det kanske är så att alla föräldrar inte har tid och tänka på kläderna, tänker hellre på hälsan istället för utseendet? Och d där med att vara för kraftig, killen vi har på elevhemmet som har downs, hans föräldrar tänker på hans vikt, säger åt oss att han abra ska få en portion vid middagen även om han kan äta mer. D har han iofs inget emot han klarar sig bra med en portion...

Fortsätt skriva!! Go go go.... :D

2008-02-12 @ 08:37:03
Postat av: mallan

det där med dosen av ett husdjur hemma. VILL HA en hund, igår gick jag in skogen- usch många hundar var där, jag med inget koppel i handen!!

2008-02-12 @ 12:17:17
URL: http://www.mallansson.blogg.se
Postat av: Petra

Haha, älskar dina blogg inlägg ;P alltid lika kul och läsa.. och du, vad menar du med att du nära blev ägare till en cavalierblandis?!? synd att det inte blev ngt, det skulle ha varit grymt kul ju... kan förstå att du har abstinensbesvär- husdjur är ju grymt kul!

2008-02-12 @ 14:04:13
URL: http://shiningblue.blogg.se
Postat av: Jess

Ja visst är skålen superfin! =)=) hmmm.. mera bilder på oss, ja jag får ta fram och leta efter foton. Får se om jag törs publicera dem! Hihi =)

2008-02-12 @ 14:53:40
URL: http://fruahlinder.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ja det är lite för dyrt koftan men du kommer älskar den för jag älskar den redan.. :) Skönt kvalitet men det är kort än man trodde, jag har storlek 36 men det är snygg med kort tycker jag så jag behöll det.. :)..

2008-02-12 @ 15:20:29
URL: http://www.falk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0