Dags att börja skriva på allvar?

Jag är en av dom hängivna bloggläsare och missar inte ett enda inlägg, speciellt författarnas bloggar, som väntar småttingar :D

Vad som har skett i mitt liv år 2007:

Fullbordat min stjärntatuering på sidan och fyllt i ett par gånger *min första tatuering*

På våren åkte jag ned till Malmö för att hälsa på kusinen Sara och då passade jag på att tatuera in min favorit figur från min favorit saga från John Bauers sagosamling. Stina Nyman och hennes studio i Ystad gjorde denna tatuering. Jag blev så nöjd att jag bokade en ny tid hos henne på direkten och fick inte en tid förrans på April!?

Det visar hur populär hon är bland folk och det är hon som gjort Raurs överarm.

En vecka i Norrland var bland det bästa jag gjorde! En resa dit upp gjorde så att jag och mormor kom närmare till varandra, aldrig har vi haft någon chans att lära känna varandra ordentligt.
Det har alltid varit så att mormor och föräldrar pratade mest med varandra och automatiskt blev det så att jag och syskonen gjorde andra saker eller tittade på tv under tiden.

Men då jag var själv hemma hos min mormor då blev hon tvungen att kommunicera med mig och efter ett par bråk mellan oss gjorde så att det sammanförde oss.

Sen bjöd vår mamma hela familjen på en tre veckors resa till spanien, en bit  utanför Barcelona. Det blev sol bad varenda dag och ett par gånger besökte vi Barcelona och shoppade lite och kollade på Kyrkan, Saint Familia.

Jag blev en hjälte på riktigt! För jag stoppade en tjuv mitt på gatan i Stan i Barcelona. Det var en man som böjde sig och tog en kameraväska från en korg som satt under en barnvagn och mamman tittade då åt ett annat håll. Det hela skedde verkligen lugnt till och ingen märkte något förutom jag. Jag såg alltihop och av någon anledning började jag gå mot mannen och jag bara drog av honom väskan. Han gav med sig på direkten och började gå fort därifrån och jag vände snabbt på klacken och gav tillbaks väskan till mamman som inget såg. Hon blev alldeles stum och ett par civilklädda poliser tog honom på direkten och en kom fram till oss och visade brickan. mamman sa någonting till mig men jag hajade ingenting och gick därifrån i chocktillstånd.
Mamma fattade ingenting varför jag tog en kameraväska från honom och tänkte stoppa mig, haha! sen berättade jag hela historien, fortfarande idag förstår jag inte riktigt vad som fick mig att agera och stoppa tjuven. Men i alla fall jag hade modet inne och jag kanske bör fundera på att bli polis?

Det var tre hela underbara veckor med familjen och jag såg verkligen fram emot en nästa resa med familjen, London!

Mamma närmade sig till fyrtioårsåldern och hon beslöt sig för att bjuda hela familjen på en resa till London i några dagar för att fira sin födelsedag. I london spenderade vi nästan all tid på att titta på staden, London Eye, Madame tussauds, Big Ben, Piccadillys och många fler.

På mammas födelsedag fick vi uppleva en riktig engelsk väder när vi tittade på Big Ben och åkte en tur på London Eye och på morgonen var vi vid slottet och fick se på när de bytte vaktbyte. På kvällen var vi på Hollywoodplaneten och åt en fin middag efter det beställdes efterrätt, det var då mamma fick födelsedagspresenter från oss.

Det var en underbar resa, där fick vi uppleva mycket, viktigaste av allt var att mamma blev nöjd med sin resa och födelsedag!

Efter resan blev jag sugen på en till tatuering, nämligen föreviga mitt smeknamn, Älvan. Det blev ett snyggt stil på Älvan på foten. Själva sittningen gjorde skitaont inte då man tauterades. Blev lagomt nöjd men det behövs ytterligare påfyllning.

Anders.se kommer jag aldrig glömma! Fick en ny vän på köpet och jag kände mig utomordentligt snygg i klänningen! Det hela var så perfekt!

Elsas party, var härligt kul men ledsen att jag inte kunde sluta med min sång; Vad har Jan i fickan?,...

1 november fick jag flytta in i lägenheten på tunnbindargränden! en liten mysig en! inredning och möblering gick sakta fram men säkert :D hallen och sovalkoven fick nya tapeter, tac vare mig Älvan! och Hannes och Jonte :)

Fick hem min älskade soffa, ett köp som jag absolut inte ångrar! För ett par dagar sen fick jag hyllor uppsatta!
Nu får min älskade Buddhagubben sitta där i alla sina lyckliga dagar:)

nu är jag nöjd med inlägget och förhoppningsvis skriver jag ett nytt snart om jag får någe lust :)

Kommentarer
Postat av: natty

klart ska du uppdatera ofta! :) kommer hänga med dina bloggar framöver! :)

2008-01-10 @ 11:31:58
Postat av: lillsara

låter som ett bra år :D fast du glömde resan t åre, hihi.

2008-01-10 @ 11:39:47
Postat av: Steffy

Najsigt år du haft! :) Lite bättre än mitt faktiskt, den har varit ganska händelselös förutom att jag fick jobb på elevhemmet.. :D

2008-01-10 @ 11:45:43
Postat av: Sofia

Bra skrivet, du borde skriva oftare ;)

2008-01-10 @ 15:05:57
URL: http://www.mujerguapa.blogg.se
Postat av: grinchen

la sagrada familia heter katedralen ;)

2008-01-10 @ 22:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0