Jag och min lillasyster smakar på pepparkakshus

Jag brukar få roliga mms från Jessica, då hon hade hittat gamla kort på sig, mig eller på oss då vi var småa. Men denna gången fick dessa mms mig att le extra brett. Eftersom de fick mig komma ihåg att Jeesica var min hängiven följeslagare då vi var småa och hon gör det fortfarande :D


Här kan ni se att vi provsmakade på vår pepparkakshus, givetvis var det jag, Stora systern som fick börja med första tuggan, medans Jessica iakttog sin stora syster.  



   Här tog Jag första tuggan och ni alla kan se hur koncentrerad jag var , jessica

var imponerad av mig :)

       Nu vågar jessica sig fram och tar sig en liten tugga varsamt. Medans jag plockar åt mig
goda ting


Det är tack vare henne att jag blivit så duktig med hår och frisyrer o klippning för hon har varit min försökskanin både med och mot vilja. Mamma kom in i vårt lekrum och till sin fasa fick hon se mig med kökssax och jessicas tilltufsade hår, det var ojämnt klippt och dockorna klippte jag också.

Mamma blev förtvivlad eftersom det  var snart dags för skolfotografering och tog med jessica till en riktig frisör med det samma för att försöka fixa till det jag förstört :D


Jag har alltid varit fascinerad av flätor och så, då fick jessica surt ställa upp som försökskanin och sitta i flera timmar för att jag skulle träna mig fram. Men nu är jag jättebra men inte en proffs ännu på att fläta inbakade flätor som afrikaner gör.

Tack Jessica och Niclas för att ni ställt upp och låtit mig greja med er hår  och  fått mig utveckla mig själv!




                          


Kommentarer
Postat av: marran

haha, kul! ;) alltid roligt o bra att ha lillasyster

2008-01-23 @ 22:29:10
Postat av: jess

hhahahah :D
vrsågod! :P

2008-01-23 @ 22:30:48
Postat av: jessie

det är ju det småsyskon är till för, haha!

2008-01-23 @ 22:46:01
URL: http://uniiique.blogg.se
Postat av: Johanna

Söta bilder! Ja, dina övningar på dina syskon har verkligen gett resultat. Nästintill proffessionell är du ju på att göra flätor! :)

2008-01-24 @ 10:20:17
Postat av: malin

fniss, jo mössa o vantar åker på. fördelen med mössa är ju att man inte behöver tänka på frisyren då ;)

2008-01-24 @ 11:29:24
URL: http://mallie.blogg.se
Postat av: Sofia

Vad gulligt, tur att mina syskon är äldre än + flesta är pojkar så de förstör inte mina fina hår.. :):)

2008-01-24 @ 21:45:26
URL: http://www.mujerguapa.blogg.se
Postat av: Kära lilla mor

Då när du hade klippt Jessica så hade du klippt dig själv också, men bara halva luggen :))

2008-01-25 @ 09:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0