Vad Älvan läser just nu...

                                                                        image10

Mor min köpte den och gav den till mig för att jag kände en stor nyfikenhet när mamma berättade lite om honom, hon har varit med på en av hans föreläsningar. Han sa så många kloka saker och många blev inspirerade av hans mod, kämpaglöd.

Här är en citat från honom som träffade mig hårt i hjärtat: 


" Jag har slagit fjorton världsrekord i simning, men
behöver ändå hjälp att ta på mig bad byxorna."

 Jag är David Lega.

 Jag är 29 år.

 Jag är en av de mest handikappade människor du någonsin kommer att möta

Det här är min berättelse.


jag håller på och läser boken just nu, jag är inne på tredje kapitlet.

Jag älskar hans berättarteknik för att han kan verkligen skriva korta meningar och lyckas med att få fram ett stort intensivt budskap. Som får läsarna att reagera och börja tänka efter då han berättar om sin situationer.


Spring till närmaste bokaffär och skaffa en egen bok om honom ni med!!

Man får en annan syn på ens liv efter man läst hans bok eller lyssnat på hans föreläsning för han pratar mycket om att man aldrig ska ge upp och övervinna hinder, sätta upp mål och lyckas med att nå dom!




Sluta aldrig att drömma      Sluta aldrig att kämpa 





Kommentarer
Postat av: sandra

det ska jag komma ihåg!

2008-01-30 @ 15:41:27
URL: http://dii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0