maskerad eller inte?

jag måste fråga er..

Om man blir bjuden till nånstans där de önskar att gästerna kom utklädda i temat som de föreslagit.

För mig är det självklart att man anstränger sig och klär ut sig eftersom man tackat ja till inbjudandet, då är det automatiskt att man stylar sig.

Men det händer ofta att jag känner mig som den där tjejen klädd som gula kycklingen, som blev lurad av några, kom till festen där var hon den enda som klätt ut sig. I tron det var en maskeradfest.

ja jag går ibland ALL IN på min utstyrsel, det är förbannat kul att satsa till fullo för hur ofta får man se ut så där. inte händer det till vardags att man klär ut sig.


är det oförskämt att komma till festen utan att man har klätt ut sig såsom festvärdarna önskat?


Kommentarer
Postat av: Malin

Alltså klart som fan man klär ut sig. Om det är vad som står i inbjudan så ska man. Kommer man inte utklädd, då är det brist på respekt!

2011-03-15 @ 08:55:04
URL: http://zillaochjag.blogg.se/
Postat av: mallan

ja! så tråkigt när det blir populärt med "tema" - så alla bara bär på hatt. eller bara hängslen. gröna byxor. OCH inte ens det följer de flesta. Jag vill absolut ha disneys tema på något kalas, då menar jag- till det fullo! Jag vill vara ursula, lila ansikte. Och någon ska vara askungen med jätteklänning..



Men då får jag bjuda in seriösa gäster, du en av dom;)

2011-03-15 @ 10:46:35
Postat av: Emilia

Maskerad betyder ju att man ska vara utklädd, och att bara bära någon annorlunda accessoar är inte att vara utklädd. Om man bjuder inte till en halvdan maskerad borde kanske värden bli frågad om han/hon vet vad en maskerad är. Och om du inte vill känna dig som den enda som har gått all in för det hela, så fråga om folk kommer vara utklädd.. på riktigt :)

2011-03-15 @ 12:11:54
URL: http://emiluttan.blogg.se/
Postat av: melodie

När det är maskerad då tycker jag att man ska klä ut sig, självklart! Många vågar inte det då de tycker tydligen att det är pinsamt att ens gå ut med dräkten/sminket.

2011-03-15 @ 21:55:16
URL: http://fyfansomna.blogg.se/
Postat av: Bella

Du.. sånt händer jämt bland fester i Örebro. De säger ja bara för att kunna festa någonstans. Detta är verkligen tråkig! Jag tycker man ska satsa på maskerad om man blev bjuden till maskeradfest.



Detta förvånar mig inte. MEN vad skoj att du verkligen satsade! Uppskattar någon det på festen?

2011-03-16 @ 09:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0