Åldras i förtid?



 Herregud vad jag saknar mitt långa hår!

gör inte om mitt misstag ni!! att färga från rött till blont!

Jag har börjat fundera mycket kring ålderdomen, jag är livrädd att jag åldras i förtid nu när jag jobbar natt..
Sön till torsdag natt jobbar jag då sover jag från halv sju till två tiden ca men på helger sover jag på natten. Så det vill säga att jag vänder upp och ned på dygnet varje vecka och söndagar är värst då vill min kropp lägga sig när jag åker till jobbet 22.00.

Inte kan det vara hälsosamt, inte undra på att man tjänar så bra när man jobbar natt.. Jag får mycket cash i lön men på köpet får jag sämre hy och mörka ringar under ögonen. det var värst i början då kunde jag gärna sova dygnet runt, jag var ständig trött.
Orkade knappt att göra något annat än att sova bada äta skita jobba, återigen sova, rena onda cirkeln.

Men nu börjar min kropp vänja sig och jag fick en flaska Miviotal av pappa och jag känner den verkligen hjälper mig, då jag får vitaminer i mig. Nu har jag extra energi i mig att jag investerat i ett par bra promenadskor och nu saknas bara ett par gångstavar.

Här jävlar i mig ska det bli motion! ( jag går över 10.000 steg varje natt jag jobbar på sex timmar så det är en del) men tyvärr så har min kropp vänjts sig vid det att det händer ingenting på vågen! :(

Jag brukar säga jag vill göra magoperation men då får jag fula ärr och kanske slapp hud runt stussen, dvs röven, inget vidare smickrande om ni ser mig på stranden HAHA!

men! kul att se att det har blivit fler och fler som läser min blogg, antar att ni gillar att jag uppdaterar oftare och delar med av mig till er ? Innan var jag ju ganska anonym och skrev ytliga saker? eller vad är det ni nu gillar med min blogg??

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofia, Devins & Daisys mamma

Gillar att läsa dina bloggar :D

2011-03-16 @ 07:56:23
URL: http://mujerguapa.blogg.se/
Postat av: melodie

Är grymt avundsjuk på dig som jobbar natt. Jag är som mest hyber på nätterna så jag vill jobba natt men det går aldrig när jag har kids.. Gah! Självklart finns det då nackdelar med det..

Har alltid gillat din sätt att blogga, bara så.

2011-03-16 @ 18:16:39
URL: http://fyfansomna.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag gillar bilderna du lägger upp. Du har ett sånt unikt utseende och jag tycker du helt enkelt ska göra ett collage om hur du sett ut varje år sen bäbis tills nu! Det vore ju nåt.. bloggar ska vara personliga, spelar ingen roll om de är ytliga eller inte, så länge det är personligt..

2011-03-17 @ 00:06:40
URL: http://crazyekke.blogg.se/
Postat av: mallan

men jäklar när man slutar jobba och börjar dega hemma...!!! gick ner tio när jag praoade bredvid dig och sen var det flytt osv- 15 ner totalt, mest av stressen bla bla. men nu..... gosiga 12 upp. ja ja. ser fram emot att få jobba, då är jag åtminstone 10 minus oavsett vad;)

:)

2011-03-17 @ 10:47:39
Postat av: Ann

Gillar dina tatueringar :D

2011-04-02 @ 20:38:34
URL: http://annherminehansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0