Mamma Älva

Ja serru jag har gått och blivit med....... KATT!

Jag och min sambo pratade länge om vi skulle skaffa en katt eller inte.. Men sen slog jag i saken och började leta runt och fann ett katteri i Kumla.

Vi åkte dit förra fredag och tittade på kattungarna men det var svåårt och bestämma vilken som skulle följa med oss hem:)

Jag tvekade mellan två katter, ena var svart och andra tigrerad men jag tog den svarta eftersom den hade bäst personlighet. Busig och tuff, modig, tar för sig samtidigt är den också gosig och vill gärna komma fram till oss.
Så det blev Zigge Jr :) jag trodde han var i vecka 10 så vi hade två veckor på oss men icke..! han var redan vecka 11 så vi fick skynda på oss och förbereda.

Igår hämtade vi hem honom och han sprang direkt ut ur buren och utforskade sitt nya hem sen hoppade han upp på soffan och sov mellan oss. ingen oro eller nått, han verkar ha hittat sitt hem hos oss:)

Så jävla cute, när jag gick till toaletten då vaknade han och jamade efter mig , sprang runt och letade efter mig. sen gick jag ut ur toaletten och han sprang direkt till mig och ville gosa. gissa hur mitt hjärta smälte!!

det var svårt att slita mig från honom när dte var dags att åka till jobbet:( mattias är hemma och gosar med honom, våran lilla bebis <3

Det känns verkligen bra och jag gjorde rätt som valde honom fast han är vår tredje svart katt haha!

Zigge Jr är renrasig Norsk skogskatt:)  planerar att åka iväg och ställa ut honom och brorsans katt Hektor Helium som också är kolsvart och en norsk skogskatt.

Lovar er bilder!

Nu längtar jag hem....

Kommentarer
Postat av: natty

måste hälsa på snart och hälsa på era bebisen! :)

2011-09-14 @ 11:53:23
URL: http://natty.blogg.se/
Postat av: Annica

Kattungar är så söta :)

Postat av: mallan

minns en kväll för längesen då vi hälsade på dig i dina flds hus då hade du Aron. Han fick absolut inte gå ut pga pälsen, du som har kammat honom så fin att du ville ställa ut honom. :)

Zigge Jr verkar va en rolig personlighet som ska göra lustiga saker. han ser oxå fin ut! :)

2011-09-17 @ 09:18:10
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0